Har ni stött på det röda STOPPET?

Har ni känt att ni kämpar och kämpar men att det känns som ett stort rött STOPP? Som att ni inte kommer längre oavsett hur mycket ni kämpar med vissa tricks osv?
 
Jag hade väl kört Polé i ca 3-4 månader när jag var där :(  Kändes som alla andra drog ifatt mig i min grupp, som om de lärde sig nya saker hela tiden medans jag trilskades med mina små snurrar... Det var flera gånger jag var nära på att sluta, detta var ju ändå inget för mig? jag var ju så himla dålig!! Mitt självförtroende sjönk för varje gång och när jag satt i bilen på vägen hem tänkte jag: detta var sista gången....
 
 
 
 
Vet inte vad som fick mig att fortsätta, antar såklart att det var att jag innerst inne visst hur skoj det var.. och hur stolt jag kände mig när jag väl satte det där trickset :)
 
En dag släppte allt, det var som om någon tryckte på en grön knapp... jag satte tricks efter tricks och det kändes hur lätt som helst!! Jag hade vunnit över mig själv, över mitt självförtroende och min rädsla att misslyckas :)
 
I dag är jag liiiiite där igen, jag har kommit till en återvändsgränd och kommer inte vidare. Jag vet i dag vad de beror på och att jag måste jobba på min stabilitet samt bygga upp min styrka. Men denna gång finns inga tankar på att sluta eller ge upp allt. Snarare tvärtom, jag tänker kämpa ännu hårdare, inte stressa utan låta det ta sin tid... för jag vet att en dag så är det någon som trycker på gröna knappen igen och vips så sitter de där knepiga tricksen där... som om det vore det lättaste i världen och jag inte gjort annat :)
 
Önskar er en fin onsdag!
 
Marie♥

Kommentarer
Postat av: Annika L

Jag känner helt igen det där! Hände mig när jag var på slutet av första vårkursen efter ett litet uppehåll pga tiden legat samtidigt som en danskurs jag redan var anmäld på. Plötsligt kom jag ingenstans och undrade inför sista kurstillfället om jag skulle ta nästa kurs eller ej... Men då plötsligt helt magiskt gick ALLT! :) Jag är SÅ glad att jag fick tillbaka inspirationen för jag älskar verkligen pole! ^^
Antar att man får tänka på att så länge man har ont dagen efter så blir man ju starkare.. ;) Inspirationsdippar händer ju i alla former av träning så bara att tänka på vilken kämpe man är som tränar även när det känns motigt, och hur mycket större belöningen kommer kännas nästa gång det släpper. :)

2012-06-27 @ 20:21:19
URL: http://blog.superamazing.se
Postat av: Joanna

Sååå sant! Jag känner också igen mig, bra att få lite pepp då :)

2012-06-27 @ 23:45:18
Postat av: Sofia

Känns som att jag är inne i en sån period just nu. Ingenting verkar funka, antingen gör det ont, eller så är jag för svag, eller inte har nåt grepp eller helt enkelt inte fattar hur jag ska göra tricket. Det är trist men bara att kämpa på tills det lossnar igen antar jag.

2012-06-28 @ 10:55:48
URL: http://sregloh.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0